Cera trądzikowa – sposoby walki z trądzikiem
Bez kategorii / 20 września 2018

Wiele osób, zwłaszcza w młodym wieku, boryka się z uciążliwym problemem trądziku. Problem ten dotyka przede wszystkim nastolatków w okresie dojrzewania. Zdarza się jednak, że ze względu na predyspozycje naszej cery trądzik towarzyszy nam przez długie lata. Jak walczyć z tymi nieestetycznymi zmianami skórnymi? Odpowiednia dieta Posiadacze cery trądzikowej powinni przede wszystkim przestrzegać odpowiedniej diety. Słodycze znacząco zwiększają pojawianie się trądziku, a więc należy ograniczyć ich spożywanie do minimum. Zamiast tego bez ograniczeń można spożywać owoce i warzywa, które naturalnie poprawiają stan skóry. Posiłki powinny być regularne i bogate w witaminy. Z badań wynika też, że zły wpływ na kondycję skóry mają produkty zawierające duże ilości konserwantów. Z kolei sięganie zamiast nich za produkty bogate w witaminy w dużym stopniu wspomaga walkę z istniejącymi już zmianami skórnymi. Maseczki i peelingi Duże znaczenie przy cerze trądzikowej ma jej pielęgnacja. Aby zmniejszyć pojawianie się zmian skórnych, warto korzystać z kosmetyków przeznaczonych właśnie dla skóry trądzikowej. Największe działanie można zaobserwować przy regularnym stosowaniu maseczek. Dla cery trądzikowej polecana jest przede wszystkim maseczka z zielonej glinki, która u wielu osób znacząco poprawia stan cery. Oprócz maseczek warto stosować również peelingi, które oprócz działania antybakteryjnego wygładzają i rozświetlają skórę twarzy.

Jakie zamienniki cukru najlepiej stosować?
Bez kategorii / 4 września 2018

Biały cukier często ma dość negatywny wpływ na zdrowie. Oprócz wysokiej kaloryczności może zaburzać też wytwarzanie insuliny, które z kolei prowadzi do cukrzycy. Ponadto biały cukier może mieć też zły wpływ na stan uzębienia – tworzenie się dziur w zębach i rozwój próchnicy. Warto więc unikać go w swojej diecie, zamiast tego sięgając po zdrowe zamienniki. Miód Miód świetnie sprawdza się jako zamiennik cukru. Bez przeszkód można nim słodzić kawę i herbatę, a także dodawać do ciast i przetworów. Stosuje się go głównie ze względu na wysoką zawartość substancji odżywczych. Miód nie będzie jednak odpowiedni dla osób przestrzegających ścisłej diety niskokalorycznej. Posiada on bowiem indeks glikemiczny zbliżony do cukru, a więc jego kaloryczność jest niemal taka sama. Stewia Bardzo popularny zamiennik cukru, najczęściej sprzedawany w kompaktowych tabletkach. Stewia jest niezwykle wydajna, nie posiada też kalorii, przez co jest idealna dla osób cierpiących na cukrzycę czy przebywających na diecie. W wygodny i wydajny sposób można ją stosować do słodzenia napojów, jednak nie sprawdzi się jako dodatek do ciast. Ksylitol Ksylitol, czyli cukier brzozowy, to obecnie dość popularny zamiennik cukru. Posiada około 40% mniej kalorii niż cukier, przez co jest idealny dla osób przechodzących na dietę. Jego smak odrobinę odbiega jednak od…